Zielony bojownik w walce ze zmęczeniem

Wiemy już, że moringa zawiera wiele substancji aktywnych, witamin i przeciwutleniaczy. Jednakże często w życiu codziennym nie potrafimy znaleźć stosownego zastosowania dla super żywności i roślin bogatych w różne pożyteczne substancje. Czy pomogą nam na przykład w razie zmęczenia lub wyczerpania?

Przy porannej kawie rozmyślamy, jak by tu właściwie spożytkować te substancje dla potrzeb naszego organizmu, zwalczając nawet objawy chronicznego zmęczenia. Możemy rozmyślać do tego stopnia, że zapomnimy na przykład o tym, że właściwie to nawet tej porannej kawy nie potrzebujemy.

 

Zapomnijmy o kofeinie

Moringa charakteryzuje się też udokumentowanymi właściwościami, które pozwalają na wyeliminowanie wszystkich napojów z zawartością kofeiny lub teiny. Dlaczego nie pomóc naszemu organizmowi czymś mniej agresywnym? Moringa karaibska pełni rolę środka pobudzającego. 

 

Wiele substancji, wiele powodów do witalności

Roślina zawiera witaminę A i żelazo, które wydajnie walczą z nieustępującym zmęczeniem i całkowitym wyczerpaniem organizmu. Witamina A i żelazo wspomagają tworzenie czerwonych ciałek krwi i hemoglobiny odpowiedzialnych za prawidłowy obieg tlenu w ludzkim ciele. Jeśli jest ich zbyt mało, to organizm musi zwiększyć wysiłek, aby dostarczyć niezbędną ilość energii, czego wynikiem jest poczucie ogólnego osłabienia i zmęczenia.

 

Potas nasz codzienny

Witalności niezbędny jest też potas. Możemy to zauważyć na przykład u sportowców. Tenisiści bardzo często w przerwie meczu jedzą banany. Jednakże moringa zawiera więcej potasu niż ten ulubiony owoc. Dwie kapsułki proszku z liści tej rośliny zawierają taką ilość potasu, co 7 bananów. 

Oczywistym jest, że potas wchłaniany jest do organizmu z jedzonych przez nas potraw, dlatego nie wolno zapominać, że moringa jest suplementem diety i w tej formie jest pomocna naszemu organizmowi.

Popularny portal kill-tiredness-now.com podkreśla znaczenie moringi w dostarczaniu organizmowi energii właśnie wtedy, kiedy jest na nią największe zapotrzebowanie. Wiele osób uprawiających sport, pamiętających o regularnym ruchu i odpowiedniej diecie, w celu uzupełnienia energii korzysta z właściwości moringi dodając ją do smooties, pijąc herbatę z jej liści lub dodając ją do jogurtów. 

 

Zalecenia specjalistów i sportowców

Trend ten występuje w świecie sportu zawodowego. W szczególności u tych sportowców, którzy pochodzą z państw, gdzie uprawia się moringę. Dla przykładu filipiński bokser zawodowy Manny Pacquiao dosypuje moringę praktycznie do każdej potrawy i nie może się jej nachwalić. 

 

Podobnie specjaliści z Uniwersytetu Kameruńskiego w mieście Buea udowodnili w warunkach laboratoryjnych, że moringa zwiększa wytrzymałość fizyczną. Dzięki wchłanianiu rezerwy glikogenów we krwi, dochodzi do uaktywnienia przeciwutleniaczy w organizmie i obniżenia koncentracji białek we krwi.

Można więc zapomnieć o czterech kawach dziennie i zażywać moringę jako środek pobudzający. Organizm, któremu dostarczone zostaną witamy odwdzięczy się witalnością i brakiem zmęczenia.